22 Ekim 2009 Perşembe

9. Ay



1. Ay


Hiç bir zaman ''ben bu kadar küçük bir insana nasıl bakacağım'' diye bir kaygım olmadı

Doğduğu ilk andan ,doğum iznim bitene kadar banyosu,beslenmesi,altının alınması dahil hiç bir konuda destek almadan tek başıma yaptım.Etrafımda bana yardım etmeye gönüllü ,sevgi dolu pek çok insan vardı ama bana bunların hiç biri zor gelmedi,nasıl yapacağımı düşünmedim,içimden geldiği gibi yaptım...

Gecede 3 saat uykuyla yaşamayı öğrendim

Hiç sütüm yetecek mi ? diye düşünmedim,çok şükür yetti de arttı bile...(6.ayın sonunda sadece annesütüyle 9.5 kg. olmuştun :)

Her kafadan bir ses çıktı,aldırmadım

Sen her ağladığında ben de ağlamak istedim

Sen açken ,ben de yemek istemedim

Hep göğsümde uyuttum seni,öperek ,koklayarak,seni tanımaya çalışarak ömrümün en güzel bir ayını geçirdim


2 -3. Ay


Her geçen gün büyümene şahit oldum

Minik gülücükler atmaya başladın bize,sen her güldüğünde bizim de içimizde güller açtı

Hala en sevdiğin yer annenin memesi :)

Gaz problemin ilk günden beri başında...minicikbir bedende nasıl bu kadar gaz olabiliyor...

Bir insanın gaz çıkarmasına bu kadar mutlu olabileceğimi hiç düşünmemiştim

Saçların hızla uzuyor,bunlar dökülecek diyenlere inat...

Uyku düzenini sen belirliyorsun,

Gece ve gündüzü ayırt etmeyi öğrendin,akşam 8:00 dedin mi uykudasın...ama gece uyanmalarının haddi hesabı yok...

Bazen saat başı ,bazen 15 dk. da bir...

Baban da ben de,uykusuz ama mutluyuz...

Hep aklımdaki soru;'' neden daha önce sahip olmamışız sana'' nasıl böyle bir güzellik olmadan geçmiş yıllarımız...


4 .- 5. ay


Anne işe başladı...

Anneanne görevi devir aldı...her öğlen seni kollarıma almak için eve koşuyorum...

Akşamları süt izni...erken çıkış ve yine sana kavuşmak...

Hala keyifle emiyorsun...ben de sana yetiştirmek için her fırsatta süt sağıyorum uzaktayken...

Destekle oturabiliyorsun,daha önce sadece gözlerinle takip ettiğin dönencedeki oyuncaklara ufaktan uzanmaya başladın...

Büyüyorsun,bizi her geçen gün daha çok anne,daha çok baba yapıyorsun...

Annelik nasıl birşey miş gün geçtikçe anlıyormuş insan meğer..emek verdikçe...seninle yaşadıkça...

En güzel dualarımız hep seninle,senin için...

Arabayla gezmekten,sokakta olmaktan,pusetinde dolaşmaktan pek de keyif almıyorsun ...

Doğduğun günden beri ciddi,önemli bir toplantıdan az önce çıkmış bir havan var...

''Ağır abi!''diyorlar sana etraftan :)

Önemli bir adam mı olacaksın ne ?

Oysa sen,olmadık bir anda öyle bir gülüveriyorsun ki...içim aydınlanıyor...


6. - 7. Ay


Yarı yaşına geldin...

Nedense ben ,hep 6 aylık olmanı bekledim,pek bir büyük ,pek bir uzak geliyordu bana...sevindim

Hala gaz...yine gaz...

Kendi kendine dönebiliyorsun artık..

Oyuncaklarına rahatlıkla uzanıyor ve desteksiz oturabiliyorsun...

Anne süt sağmaya ,sen emmeye devam...

Ama yeni lezzetler de girdi hayatımıza...

Sebzeler,meyveler...hiç itiraz etmeden hüpletiyorsun...

Kilon hala fazla...yürüyünce verecek diyorlar...

Ama yine de öyle pekmezler falan sokmuyoruz hayatımıza...

Annen biraz araştırıyor,bir kaç doktorla tartışıyor...

Okuyor...acaba diyor...endişeleniyor...sonunda içgüdülerine ve yeni verilere kendini bırakıp,doktor amcanın ''1 yaşından önce inek sütü yok'' sözüne kulaklarını tıkıyor ve seni annesütünden sonra en çok sevdiğin sütle tanıştırıyor ...


8.- 9. Ay


Kocaman adam oldu diyorum kendi kendime...

Nasıl da büyümüş geliyorsun gözüme...
Saçların omuzlarına geliyor,görenleri şaşırtıyorsun...
Sürünerek emekliyorsun,yerlerde yuvarlanıyor,herşeyi merak ediyorsun...

Alt iki dişin çıktı,öyle çok da sorun yaşatmadılar çıkarken,şimdilerle üst yan dişler baş gösterdi ..

Eskisine göre arabada ve sokakta olmaktan biraz daha zevk alır gibisin...

Seni bol bol gıdıklıyorum,kahkahalara boğuluyorsun...

Artık herşeyi yiyebiliyorsun,herşeyin tadına bakmak istiyorsun...

Senin için yaptığım yemekleri,köfteleri,yoğurtları ağzını kuş gibi aça aça mideye indiriyorsun...

Seni hergeçen gün daha çok seviyorum...

Bugün 9. ayın bitiyor,sen 11 kilo,kıpır kıpır...ufaktan ayakta durma çalışmaları yapan...hala gecede 6-7 kere uyanan ,minik bir japon balığı oldun...

Nice 9.aylara,yıllara,90 yaşlara bebeğim..

Mutlu ol...mutlu ve sağlıklı yaşa...

Hiç yorum yok: