7 Aralık 2009 Pazartesi

Tracy ve 10.5 aylık Japon ...

Bir süredir üzerinde düşünüyordum,Tracy'nin tuvalet alışkanlıkları ile ilgili yazısını ve sevgili Yapıncak'ın Ada da işe yaradığını anlattığı postunu okuduğumdan beri.(http://kucukada.blogspot.com/2008/07/tuvalet-eitimi-ii.html)

Neden olmasın dedim...denemekten zarar mı gelir ?
Ve sonuç süperrrr...

Son iki haftadır,işaretleri takip ediyorum ...hissetiğim anda doğru tuvalet adaptörüne...eline oyalanacak birşeyler verip,karşılıklı oyuruyoruz.Veee daha ilk oturmadan itibaren hem çiş hem de kaka tuvalete yapıldı.
Şimdi artık yemeklerden 10 dk. sonra tuvaletteyiz,varsa yapıyoruz,yoksa israr etmiyor kalkıyoruz.Özellikle zor kaka yapma döneminde süper işimize yaradı,çünkü beze ,hele de otuyor pozisyondayken yapması çok daha zor oluyordu...

İşimiz bitince sifonu çekip bye bye diyoruz ...
Öyle eğitim falan vermek değil dersimiz,Tracy özellikle söylüyor zaten bu bir tuvalet eğitimi değil ,alışkanlık edinmesini sağlamak sadece...
Belki zamanı geldiğinde bezden kurtulmak daha kolay olacak ,bilmiyorum henüz göreceğiz :)
Ama şimdilik Japon bu durumdan mutlu görünüyor.
Süper fotoğraflarını da çekmiştim ama eh çocuğun mahremiyetine çomak sokmayayım artık o kadar diye ekleyemedim,ama o kadar komik görünüyor ki anlatamam :)
Lazımlık yerine tuvalet adaptörü kullanıyorum,böylece ileride bir kere daha geçiş de yaşamaya gerek kalmaz belki...

Bu arada Japon başka neler yapıyor;
  • İşaret parmağı ile herşeyi gösteriyor,o parmak hep havada...istediklerini bizim sorduklarımızı hep parmağı ile işaret ediyor .Yanlış anlarsak isteğini parmağı indirmeden göstermeye devam ediyor,deneme yanılma yolu ile sonunda amacına ulaşıyor

-Balon nerde oğlum ? ıhh ıhhh

-Avize nerde ? ıhh ıhh (avize kelimesini anneanne öğretmiş,neden avize,neden lamba falan değil bilemiyoruz,içinden öyle gelmiş)

-Anne nerde ? ıhh ıhh

  • Her an ayağa kalmak istiyor,daha desteksiz ayakta duramıyoruz ama destekle epey uzun zaman ayaktayız,adım atıyoruz, boyumuzdan büyük yerlere bile tırmanmaya çalışıyoruz,evde minderlerden parkurlar hazırlıyoruz..rampaları tımanama ,geri inme çalışmaları yapıyoruz
  • İnsanlarla bir arada olmayı,kalabalığı,kucaktan kucağa gezmeyi çok seviyoruz
  • Çirkin ol ...dediğimizde kendince çok komik bir ifade ile çirkinleşiyor
  • Sürünerek emeklemeye devam
  • Elimize aldığımız herşeyi yere atıyor arkasından bakıyoruz
  • Gece uykularımız bir öyle ,bir böyle...
  • Bu haftasonu ilk defa bir düğüne katıldı,masadaki mezelere yumuldu,bir tek rakı istemediği kaldı
  • Yolda ,bir kalabalıkta,sırada falan önündeki ,yanındaki insanların orasını burasını elliyor.Adam -kadın ne oluyor diye dönüp bakınca...ben yapmadım ,o yaptı diye açıklama yapmam gerekiyor...Valla başım belaya girecek bir gün :)
  • Üzerime renkli bişi giymiş,süslü bir takı,jan janlı bir oje falan sürmüşsem...görür görmez ''Ayyyy'' diye beğenisini belli ediyor.
  • Hala fena halde babacı..
  • El sallıyoruz,işimize gelirse alkış yapılıyor
  • Dede(herşey),annianni(anneanne),ennnn (anne),babababa (baba) diyoruz

İşte böyle böyle...büyüyoruz,beni şimdiden ilk yaş heyecanı sardı.6. ayını doldurmasını da (nedense?) böyle heyecanla beklemiştim ben ...

Hiç yorum yok: